fredag, juli 15, 2011

Proffskorvar

Igår hämtade jag två paket hos Holst fiskaffär här i stan. Istället för att själv köra till Brömsebro och lämna allt till Blomlöfs rökeri så kan man lämna på Holst. Supersmidigt så man spar både bensinpengar och körtid. :)
Paketen innehöll ett rökt vildsvinslår och ett gäng pustakorvar.

Det var naturligtvis stor skilland på mina amatörrökta slangar och dessa. Provsmakningen var angenäm och jag kan ha dessa till både smörgåspålägg och som grillkorv. Väldigt god smak!!
Det enda jag kommer ändra på tills nästa gång är grovleken på färsen. Ska försöka blanda grovmalet med finskuret kött och på så sätt få en mer köttig struktur på korven. Helst vill jag få till en variant som funkar som ölkorv. Det är väl bara att testa på. Hittills har inget behövts slängas i alla fall. :)

2 kommentarer:

  1. Dom ser väldigt goda ut. nu är du på gång och har fått lite erfarenhet och nästa gång så blir det bättre.Spara någon så att jag får smaka.

    SvaraRadera