måndag, oktober 25, 2010

Månen skiner men vad hjälper det


Tredje gången jag och Kalle sitter ute på svinen utan att ens höra ett litet knäpp.
Väl vid bilen får jag höra att Kalle haft ett svin på ST som raskt passerat honom. Han hörde det komma på låååång väg och när det närmade sig åteln så sprang det raskt fram till tjärträdet i slänten och gnuggade sig några gånger innan det fortsatte upp för slänten och genade över hörnet i åtelgläntan där lampan inte når honom (eller ens tänds då sensorn inte räcker ända dit). Klart galtbeteende. Ensamt djur som stressar iväg. Letade säkert suggor att förlusta sig på.
WTC känns halvsvalt. Svinen är där sporadiskt och tömmer lådan men sedan dem välte foderautomaten så sprids ju ingen mat kontinuerligt. Får bli bättring där. Ny ställning ska upp snarast.
På den något tråkiga automatfronten så är den nya Moultrie spridaren åter kass. Spred bara en sekund nu igen och trots byte av båda batterierna så är den likadan. Nu får den faan lämnas åter. Har tröttnat rejält på våra automatstrul.

3 kommentarer:

  1. Ja du Fredrik jag har samma problem nu, där är gris men inte när jag är där :(

    SvaraRadera
  2. Jag har precis köpt en Moultrie automat som jag ska montera upp. Köpt från samma återförsäljare som din.. Låter oroväckande detta.

    SvaraRadera
  3. Tror inte det ska vara några problem för dig såvida du inte fått tag i en exakt likadan modell. Typ dagen efter att jag ringt dem och klagat på kvaliteten så tog dem bort automaten från hemsidan. Killen jag pratade med sa att andra också haft liknande problem. Synd att de inte sa det innan vi köpte automaterna.
    De andra modellerna ska vara mycket mer pålitliga. Exakt vilken model och hur den ser ut ser du i äldre inlägg här på bloggen.

    SvaraRadera