torsdag, maj 06, 2010

Fel plats men rätt tidpunkt

Efter en helstressig dag på jobbet kände jag att jag behövde nåt som får mig helt på andra tankar. Ett pass vid åteln är gjuten så vid strax innan 21:00 åkte jag upp. På vägen ser jag en flock med ca 10 vildsvin stå på en äng trots fullt dagsljus så jag tog det som ett gott omen.

På plats runt 21:40 och strax därefter knakar det i kärret. Tar dock en liten stund innan grisarna väljer att gå mot åteln. 2 eller 3 grisar går fram till tjärträdet i slänten och börjar skrubba sig. Då tycker jag det är läge att ta fram Stig A och påbörjar sakta manövern att få ut pipan genom gluggen. När jag fått upp bössa till axeln och precis ska sikta in mig så är det något som skrämmer dem och de slänger sig hastigt iväg och flyr. Tänker några svordomar i all hast med hoppas att dem ska komma tillbaka. Förbannar mig över att jag inte gjort mig i ordning tidigare eftersom jag för länge sen lärt mig samma läxa (men tydligen inte bra nog).

Tiden går och jag hör några sporadiska knak på längre håll. 00:10 bryter jag upp och drar mig hemmåt.

Tömmer kameran på WTC på vägen. Håller sedan på att köra över ett svin på vägen. Stenmurar på båda sidor och ett svin som är lätt stressat och springer fram och tillbaka. Jag lyckas stanna bilen precis när grisen korsar vägen och jag kan svära på att kofångaren blev avtorkad under flykten. :o

Hemma slänger jag in minneskortet i datorn och får se att jag valt fel åtel ikväll.
Storgalten visade sig och dessutom när det fortfarande var rätt ljust.



Han fick dessutom bra med sällskap vid 22-tiden.


Nästa gång blir det WTC från start.

2 kommentarer:

  1. Jäklar! ser ut att va en rejäl bit den galten :)

    SvaraRadera
  2. Japp. Har haft honom framme sporadiskt en tid nu så det kanske är dags att punktmarkera några dagar i rad för att öka chanserna.

    SvaraRadera