tisdag, november 15, 2011

Mördarplatser

Åkte upp till ena åteln (ST) för att sätta upp åtelbelysningen och hade även med mig barnen. När vi kör på en grusväg undrar Wilma över skyltarna med M. Jag förklarar att det är mötesplatser för bilar. Lite längre fram säger Elliott: Pappa, jag såg en mördarplats. :)

Belysningen kom upp och det blev rätt bra om jag får säga det själv.
Plåtformen jag gjort passade fint och kom ca 2,8 m upp vilket borde ge bra spridning på ljuset.

Här syns hur jag satt fast det. Har belysningen på, därav min gröna hand. ;)


Här två översiktsbilder. Man ser ljusslingan längst upp och skymningssensorn/timern/dimmern på ena stolpen.

Här ser man även batteriboxen på marken. Har bundit fast det så inte svinen bökar iväg den och sladdarna går av.


Nu ser jag fram emot första vakpasset med belysning.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint jobb du gjort. Skall bli spännande att läsa vad som händer på åtelplatsen framöver...

    SvaraRadera
  2. Nja, njo. Jag hoppas åtminstone det ska vara funktionellt. :)
    Man är ju ingen plåtslagare direkt men tror bygget ska göra jobbet.

    SvaraRadera