måndag, november 09, 2009

Summering

Nu var det ett bra tag sedan senaste inlägget men det får bli lite ändring på det nu.
Har haft en del strul att få mobilen att funka och eftersom jag enbart bloggar med den så blir det inte många inlägg.
Den 29:e september fick vi tillgång till vårt nya hus så jag börjar med en bild på Wilma och Elliott under deras första mellanmål i huset.



På lördagen samma vecka gick flyttlasset. 10 starka män och en stor lastbil gjorde jobbet snabbt avklarat. 2 lass på 4 timmar, sen var det tomt. :)
Det regnade hela tiden och var allmänt taskigt väder så alla var hungriga när det serverades pizza.



Vad beträffar jakten så har det varit väldigt dåligt med besök på våra åtlar så där har det inte blivit några jakttillfällen.
Älgjakten kom igång som planerat på måndagen med en hel del älgkontakt. Dock ingen i laget som kom till skott. På tisdagen blev vädret bättre och det small friskt hos passgrannen Niklas som sköt en gris. Älg drevs samtidigt av jämthunden som sicksackade mellan vårt och grannlagets mark som vi jagade tillsammans med. Det blev dock Mats i grannlaget som fick äran att skjuta denna fina udda 12-taggare.



Stort grattis till Mats!!
I och med denna tjur så var det inga fler tjurar som fick skjutas i och med den avlysningsjakt som pågår inom vårt älgskötselområde. Naturligtvis ställdes en fin 4-taggare på eftermiddagen på vår sida där både Niklas som smög på ståndet kunde skjuta och jag med när älgen passerade mig på ca 20 meter lite senare. Men men. Nästa år så kanske vi har bättre tur. :)


Tur vi har Kennet i laget som veckan efter sköt en tjurkalv tidigt på morgonen. Det var bara att slänga in Elliott i bilen efter att Wilma var lämnad på dagis och åka upp för att hjälpa till med att flå. Här är Elliott bredvid älgen. Han var mycket intresserad.



Nu har vi börjat få besök på ena åteln igen så det är dags för ett besök.




Hade egentligen tänkt mig sitta i lördags men lyckades bränna kopplingen på bilen när jag tog upp båten på morgonen så nu är vi utan bil. :(
Med lite tur så kanske man kommer till skott nästa vecka....

1 kommentar:

  1. TACK. Men alla såger du ser på bilden tillhör http://hede-hedebonn.blogspot.com/ DOM ställer ALLTID upp när jag ringer. Även mitt i natten.. /Danne..

    SvaraRadera