lördag, november 21, 2009

Wilmas första jakt, fågeljakt med Jaktspringerspaniel


Äntligen fick Wilma följa med på jakt. Sällskapet bestod av mig och Wilma samt Kalle, Camilla och deras Jakt springerspaniel Fawito Clara. Denna fågeljakt passade perfekt som premiär. Mitt på dagen, öppet fält, hagel.
Jag misstänkte innan jakten att Wilma skulle prata på som vanligt med ca 10 frågor i minuten om allt men tji fick jag. Hon fick "ordern" att hålla sig snett bakom mig hela tiden och stå still och vara tyst om det sprang ut någon hare eller om det flög upp en fågel. Detta fixade hon med bravur. Bara något "pappa, jag är trött i benen" hördes ibland.
Tyvärr fick inte Clara upp något denna dag men vi hade det bra i alla fall.
Avslutning med varm choklad och bullar lämnar jakten som ett trevligt minne och förhoppningsvis kommer Wilma att vilja följa med fler gånger.
Hon sa att hon tyckte det var kul i alla fall så jag är jättenöjd. :)

1 kommentar:

  1. Nice. . Synd bara att det inte var några fasaner hemma. . Camilla kalle

    SvaraRadera