söndag, mars 24, 2013

Åtelkoll med bockmaterial

Var uppe och kollade till åtlarna idag och det var väl blandade känslor.
På ena åteln (WTC) var batterierna i kameran så dåliga att den endast tagit dagsbilder på en fin get. Dock såg jag att svin varit framme så tills nästa gång hoppas jag på bättre info då det nu sitter nya starka batterier där i.
På vår andra åtel (ST) hade det varit lite mer liv och även fler bilder. Tyvärr var svinbesöken väldigt sporadiska, ca 3-4 besök på en vecka, och då kameran beslutat att ställa tillbaka datumet 7 dagar och tiden ca 7h så blir det lite gissningslek på exakta tider.
Det som dock var glädjande är den bock tillsammans med två getter som verkar gå där väldigt frekvent. Alltid kul att se rådjur på marken och denna bock verkar ha några fina horn på G. Med tanke på formen och utlägget gissar jag att det kan vara en avkomma till den medaljbock jag sköt förra året, bara ca 700m därifrån.


























Jag kan dela med mig av en bild på svinen som går där nu. En grupp om 5 grisar i blandad storlek. Åtminstone två av dem är i lagom avskjutningsbar storlek. Får se när det blir bra förhållanden för en sittning.















1 kommentar: