måndag, juni 17, 2013

Nya åtelkameror


Vid min resa till USA i April passade jag på att inhandla 2 st nya åtelkameror. Valet föll på Moultrie då vi innan varit väldigt nöjda med bildkvaliteten men att själva kameran varit lite si och så. Dock hoppas vi nu att de lärt sig av de många år av erfarenhet och att kamerorna nu ska hålla mycket längre.
En Moultrie M-880 Mini Cam och en Moultrie Panoramic 150 fick det bli. Den första är en vanlig IR kamera där bilderna är bra och ljusa på natten. Den andra är lite speciell och med handen på hjärtat var jag något skeptisk innan jag testat den. Efter en första runda blev jag dock övertygad att detta är ett väldigt bra köp. Man får en riktigt bra överblick av hela åtelplatsen och den täcker av typ 180 grader, inkl sensorer på samma område. Ni ser ju själva på bilderna att den lyser upp riktigt bra och bildkvaliteten räcker långt.



Nu vill vi bara ha lite fler svin på besök också så man får sätta sig. Än så länge bara 3 st som vi sparar då det nästan är de enda vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar