tisdag, juli 07, 2009

Vyn från WTC

Satt på plats vid 21:45. 22:00 hör jag det börjar småknaka ner till vänster om åteln. Efter ett par minuter ser jag något mörkt uppe till vänster bakom åteln, precis där det är en glipa mellan grenarna i granen nära tornet. Inte en rörelse så jag undrar om det är en stubbe jag inte sett tidigare.
Jag tar upp studsaren och tittar på "stubben" genom siktet och ser då att det är en gris. Har egentligen perfekt skottchans men kan inte se magkonturerna på grisen och vet således inte om det är våra 4 galtar som är på väg eller sugga med kultingar.
Jag sitter och kollar på grisen en stund samtidigt som det småknakar ner till vänster.
Då går spridaren igång. Grisen tittar upp, lyssnar i 2 sek och vänder sedan om och lufsar iväg lugnt och stilla. Kul...
Satt till 24:00 utan att höra ett knäpp till och begav mig sedan hemmåt.
Ett titt i kameran 2 dagar efteråt visar att 2 suggor med 6 kultingar varit där kl 20:14. Kan ju ha varit dem som var tillbaka. Dock inga grisar efter att jag åkt hem den natten.

Nya tag när vädret blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar