torsdag, juni 25, 2009

En dålig räv



Var uppe tidigt idag (04:30) och körde brorsan till järnvägsstationen. På väg hem ser jag en get och 3 kid korsa vägen. Glad blir man.
Ytterligare några hundra meter fram ser jag något i vägkanten/diket. En räv. Jag stannar precis jämsides men räven bryr sig inte om mig. Den är mitt uppe i en jakt på mus/sork. Ser att den börjar hoppa för att liksom fånga musen med framtassarna. Jag drar fram mobilen men får ingen bra bild då räven bara syns lite mellan vägräcket och marken. Jag går då ur bilen och går runt så att jag står precis vid räcket och har räven 3m från mig. Fortfarande ingen reaktion.
Jag tar en bild med mobilen, med klickljud och allt men den bryr sig inte.
Då ändrar jag mobilen så att den filmar och tar snutten ovan. Till sist fick den syn på mig och sprang iväg.
En kompis sade en gång: "En död räv är en bra räv".
Jag antar då att denna är en dålig räv. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar